Thursday, December 20, 2012

Result PMR

assalamualaikum wbt..

hari ini 20.12.2012, waahh , cantiknya tarikh ni.. hihi ;)

kelmarin 19hb kan? adik2 PMR ambil result, dengan hati yang berdebar-debar rasanya.. cewahh ;)
Tahun lalu alhamdulillah, I'm the one of straight A's student, tand tahun ni pula, ada juga adik2 yang dapat straight A's result.. Last year, 3 orang dapat straight 9 A, and 2 orang sahaja yang dapat 8A 1B.. tapi tahun ni ada peningkatan sikit, 8A dah jadi 3 orang.. kalau tahun lalu pelajar putra paling tinggi pun dapat 7A, tapi tahun ni ada 2 orang pelajar putra yang berjaya mendapat 9A. Mabrukk !!

Selalunya, abah saya yang tukang ambil result kat PPD, and bagi result dgn pelajar PMR. But, tahun ni, abah p KL, umi ada majlis pentauliahan kastam kat AKMAL (akademi kastam Malaysia).. So, tugas menyerahkan result, abah serahkan kepada PK1 @ pen. kan. pentadbiran :)

Ramai yang tanya, saya di mana?
saya kat rumah lah yesterday...
form 3 yang mau ambil result, senior2 dan yang dah lepasan pula yang nervous =.=
dorang tanya macam mana lah result budak2 tue? How should I know. sebab I memang tak tau pun !
nasib baik, Pk1 ada bagi sikit information dengan abah.. so abah pun bagirau lah laporan yang diterima.. tapi belum lengkap.. Bila saya bagitau dengan kawan saya yang turut dapat 9A last year, yang tahun ni pun 3 orang juga yang dapat 9A, dengan evil laugh nya dia berkat, "kita memecahkan tradisi, dan dorang mewarisi kita. Harap2 tahun depan, calon yang dapat 9A tue bertambah lah kan.."
saya fikir2 ada betul juga cakap dia tue.. lagipun, tahun depan last dah kita dengar perkataan PMR, kalau dulu SRP, tukar p PMR, last2 tiada sudah PMR..

tahun lalu kami berjaya menaikkan prestasi sekolah dengan pencapaina hanya 1 orang sahaja yang gagal subjek arab.. dan yang lain, semuanya lulus.. tapi.. tahun ni.. ramai yang hangkang Arab.. huhu
apa boleh buat lah kan?
kepada adik2 yang tidak mendapat keputusan yang cemerlang, jangan lah cepat sangat berputus asa.. walaupun result PMR tak gempak, you still have SPM yang menanti.. kan?
Your journey still long.. don't give up. Never ! :)

huhu, talk about SPM, nervous sekarang ni.. next year I pula yang ambil SPM.. tinggal 10 hari jak lagi !! Ya Allah . . .
the time past too fast..

that's all, thank you.

Jazakumullah khair ;)

No comments:

Post a Comment

Tik tok tik tok ~ tinggalkan jejak anda ^^