Saturday, May 4, 2013

Pengalaman Menjadi Kenangan ..

Assalamualaikum wbt ..
Hmm.. nda lama lagi exam.. huhu
InsyaAllah.. saya akan usaha sehabis mungkin untuk buat yang terbaik dalam ujian kali ini :D
Bittaufiq wannajah aQis<tiba2.. nama baru>.. You can do it !!


Haa.. di sini ada cer untuk dikongsi bersama..
Tau lah sekarang ni semakin rancak perbualan berkenan PRU-13 ni.. kan.kan.kan??
but I'm not interested at all to talk about that.. suasana di Sabah ntah meriah kah nda.. hihi.. budak asrama lah katakan.. <tembirang> yang saya pasti, bendera sangat meriah disangkut bertempiaran, berselerak di merata tempat.. nda kiralah di tiang lampu ka apa ka.. hihi

oke.. back to my topic today..
PENGALAMAN MENJADI KENANGAN ?
apalah kunun pengalaman tue?? hihi
dalam usia 17 tahun ini.. <belum genap pun.. berapa hari lagi ye.. hmm.. 17 jun.. pikir lah sendiri.. hihih>
saya menumpang tidur kat rumah kawan buat pertama kalinya.. Ummi Syahdeena yang baik hati, comel, rajin ialah kawan yang dimaksudkan itu.. hahaha ^^
Keluarga dia baik sangat layan saya.. I'm happy, excited tak terkata.. walaupun hakikatnya, I miss my home, my family :') Adik2 dia semua hyperaktif.. berdesing telinga saya kalau dengar suara si adik mila menjerit.. putri lagi, balik2 ajak main UNO.. hihi..

Semalam, c ummi borrow kan satu novel, Andai Itu Takdirnya. Penuh emosi saya baca tu novel.. hahaha
Perasaan sedih, geram, gergitan, kin panas, romantik, lucu.. semua lah bhaa!
pause japp baca novel, buat homewok pla.. sna lah adik2 dia bising dalam membuatkan si kakak marah..haha, ummi,ummi.. perangai sebenar di rumah keluar.. besalah tue.. saya kalau di rumah pun begitu juga.. :) sambil buat homwok, dengar lagu.. lagu jepun jak semua.. hmm..

Petang ni mau p rumah sorang lagi kawan.. semalam saya cakap lepas Zohor, tapi sekarang dah jam 2.. hihi
sempat lagi mengupdate.. :)

psst..psst.. ada satu khabar yang memeranjatkan.. huhu
Abah Umi bagi cadangan supaya saya pindah.. hmm.. blum lagi istikharah ni.. masih dalam dilema, hati berbelah bahagi.. kawan2 cakap NO! guru2 cakap DON'T ! saya cakap : ....
semester 2 nanti, ada lawatan 5 IRIS p keningau.. rasa2nya.. saya sempat ka join dorang? hmm.. Wallahualam.

adalah satu kali tue, abah datang p tdm.. tym tue kami dlm pjalanan mau p dewan makan, dorang nampak kereta abah.. dengan spontannya saya berkata " abah mau urus perpindahan saya lah tu.. mau jumpa abah lah." Kawan2 halang, dorang cakap, "Balqis nda jadi pindah! Balqis nda jadi pindah." terus tarik tangan saya p makan.. Guru2 pun tertanya2 apa sebab saya mau pindah? Adakah ianya berpunca dari tekanan, stress.. alami pressure yang melampau? chewah.. setiap orang akan menghadapi DUGAAN bhaa..
time perhimpunan, nyanyi lagu sekolah bersama2.. sebak hati saya tiba2.. 5 tahun sekolah di sini<4 tahun setengah ^^> mau mengalir dah air mata.. bertakung sudah air d tubir mata, tinggal tunggu empangan pecah jak.. Tapi, saya tabahkan hati.. uwaaa.. sedih juga bha mau pindah.. huhu


Kita yakin dah pilih yang BAIK untuk diri.. Then, tetiba tak berlaku macam kita nak.. Maka yakinlah, Allah dah buat pilihan yang TERBAIK untuk diri (2:216)

Apa pun yang berlaku.. Redha dengan ketentuan Ilahi.. Bak tajuk novel Andai Ini Takdirnya .. chewah..
Sekian.. Salam ukhuwah Fillah :)




No comments:

Post a Comment

Tik tok tik tok ~ tinggalkan jejak anda ^^