Saturday, September 15, 2012

UPSR dah habisss ..

Assalamu'alaikum :)

hihi..
UPSR dah habis, so budak2 darjah 6 ni mestilah free.. 
rasa macam bebas dari penjajahan.. 
erk ! yakah?

Hari ni, sekolah adik saya ada Sambutan Raya..
dia datng sana dengan tangan kosong..
padahal kawan2 lain bawa pelbagai jenis juadah..
oleh kerana sekolah itu tidak jauh sangat dari rumah.. 

umi abah minta pertolongan dari saya untuk hantarkan kuih raya..
lepak2 kat ruang tamu jap.. 
masuk bilik.. sarung jubah, tarik tudung, pakai kasut bertutup.
ok. siap.
jalan2.. cari adik kat kantin.. semuatetamu tertumpu pada saya..
saya nampak pelik ka?
p blok darjah 6.. cari adik saya.. takjumpa
yang ada.. budak2 ppuan yang bergaya sakan dengan make up tebal2..
dengan gaya yang.. hmmph !
sakit hati tengok.. sabar jk lah..
mungkin dorang rasa dorang yang paling senior..
tapi, nanti naik Tingkatan satu, " say Adios to your Senoir title"
thank you :)
ok.. last2 jumpa adik saya kat depan pagar.. laa..
buat penat je round2..
apa2 pun.. adik bongsu saya dah besar dah..
suara jadi garau :)
terharu pla .. :')
time saya tanya, berapa target untuk UPSR?
dia cakap, "5A lah bha !"
insyaAllah my lil brother.. InsyaAllah.. Aamiin..

No comments:

Post a Comment

Tik tok tik tok ~ tinggalkan jejak anda ^^